ריבית על פקדונות

לא מעט ישראלים, כמו אנשים אחרים ברחבי העולם מבקשים לחסוך היום כסף בשביל שתהיה להם הכנסה בעתיד. מגיל צעיר מלמדים אותנו שעלינו לחסוך כסף כך שאם יום אחד נצטרך כסף באופן מיידי או לחילופין אם נפסיק לעבוד, יהיה לנו כסף בו נוכל להשתמש.

ההחלטה באיזו תוכנית חסכון להשתמש בדרך כלל מתקבלת על פי שאלות כגון מה היא גודל ריבית שנתית של התוכנית, כיצד נקבעת ריבית על פיקדונות, כמה זמן נמשכת התוכנית, מתי וכיצד ניתן לפתוח אותה ועוד. מדובר על משתנים שיכולים להשפיע על היכולת שלנו להרוויח ביחס לסכום אותו אנחנו מכניסים כל חודש בתוכנית. כלומר מה תהיה תשואה לפיקדון שלו.

תוכניות חסכון בהן אנחנו בוחרים להשקיע, הן אופציה אחת שיש לנו לחסוך כסף לטווח הארוך, אופציה אחרת היא, להשקיע בכלים פיננסים אחרים, למשל קרנות נאמנות, רכישת אגרות חוב, קניית מניות, השקעה בכלים מעשיים (למשל נדל"ן) ועוד. כל אחד מהכלים הוא שונה ומשפיע בצורה אחרת, על הכסף שלנו. להבדיל מתוכניות חסכון אשר קבועות באופן יחסי ולא משתנות אלא בריבית על פיקדונות שיכולה להשתנות בתנאים מסוימים (גם אז לא באופן ניכר), הרי שאגרות חוב או מניות משתנות באופן הרבה יותר נרחב.

צריך לקחת בחשבון שמניות מושפעות ממעשים, למשל, אם חברה מצליחה להמציא פטנט או לייצר מוצר מיוחד, המנייה שלה תעלה, לעומת זאת, אם יתגלו בה שחיתויות והיא תפסיד כסף, המנייה שלה לא תהיה שווה שום דבר. מדובר בדברים מאוד מהותיים שיכולים להשפיע רצינית על שווי המנייה. עבור המשקיעה הסולידי אשר מעוניין בסך הכל להרוויח קצת כסף בשביל שיהיה לו בצד לימים סגריריים, יכולה להיות לכך השפעה מרחיקת לכת.

לכן כשאתם בוחרים היכן להשקיע את כספכם לצורך חסכון, רצוי מאוד שתבחנו האם אתם מעדיפים לעשות זאת במסלול סולידי שאולי לא יעניק לכם תשואה לפדיון בצורה משמעותית אך ישמור על כספכם או שאתם מעדיפים מסלול השקעות הרבה יותר רציני אך כזה שאתם לוקחים הימור גדול על הכסף שלכם.

בשביל לקבל את כל התשובות ולדעת בדיוק היכן וכיצד מומלץ לכם להשקיע, צוות היועצים של כיוון בית השקעות ישמח לעמוד לרשותכם. כל מה שאתם צריכים לעשות, זה להשאיר פרטים ואנחנו נשמח לחזור אליכם בהקדם. הצוות שלנו מתמחה בייעוץ השקעות במניות, תוכניות חסכון ובכלים פיננסים רבים וטובים שיכולים לעזור לכם.

001

מוזמנים לקרוא בנוסף:

בורסה אמריקאית